Eligiendo el silencio muere una posibilidad

La Habana (Republic of Cuba), 2008

Convoqué una orquesta de cámara para interpretar el concierto Grosso op.6 nº2 del compositor Friederich Händel (1685-1759). Händel, como muchos artistas, trabajó para el Poder del momento, siendo criticado por ello en su época. Casi dos siglos más tarde, fue instrumentalizado por el Tercer Reich como representación de sus valores éticos y morales.
    La peculiaridad del concierto consistió en que uno de los músicos saboteó la función interpretando Freedom Suite, del jazzista Sonny Rollins (Harlem, New York, 1930), considerada como la primera pieza de jazz dedicada explícitamente a la protesta.

By Choosing Silence, a Possibility Dies

I invited a chamber orchestra to perform the concerto Grosso, Op.6, No.2 by the composer Friedrich Händel (1685-1759). Händel, like many other artists, worked for the ruling power of the period, and was criticized for it in his time. Almost two centuries later, he was used as an instrument to its ends by the Third Reich, as a representation of its ethical and moral values.

    The peculiarity of the concert was that one of the musicians sabotaged the performance by playing Freedom Suite, by jazzman Sonny Rollins (Harlem, New York, 1930), which is considered the first jazz piece explicitly aimed at protest.

Related projects: